Garantie en reparatie
Garantie
Heeft u een product ontvangen dat kapot of beschadigd is? Dan vinden wij dat erg vervelend. Uiteraard doen wij ons best om dit, samen met u, zo snel mogelijk op te lossen. Het prettigste is dat u gelijk contact opneemt met onze klantenservice.
Als u een artikel via Boothelden koopt, mag u ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik. Het kan echter altijd gebeuren dat u onverhoopt niet tevreden bent en u het artikel retour wilt sturen of moet aanmelden ter reparatie. Hier zijn bepaalde regels aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, raden wij u aan deze informatiepagina door te lezen.
Fabrieksgarantie
De fabrikant van het door u bestelde artikel kan fabrieksgarantie geven. Dit wil zeggen dat de fabrikant tijdens die garantieduur uw artikel repareert of vervangt als het defect raakt, tenzij het defect is ontstaan door uw toedoen. Wij helpen u hier graag mee. De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. Op sommige artikelen zit minder of geen fabrieksgarantie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan “verbruiksartikelen”.
Wettelijke garantie
Als er geen fabrieksgarantie geldt, bestaat daarnaast nog de wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat uw gekochte artikel moet voldoen aan wat beloofd is en wat u redelijker wijs mocht verwachten. Als u bijvoorbeeld een koelkast hebt gekregen waarvan de deur al na een paar weken kapot gaat, kunt u hierover contact opnemen met ons of direct met de fabrikant. Wacht hier niet te lang mee nadat u dit gebrek hebt ontdekt. Als de periode van de fabrieksgarantie is afgelopen, wil dat dus niet zeggen dat er helemaal geen garantie meer is.
Mocht er gedurende de garantieperiode een defect ontstaan buiten uw schuld om, dan kunt u recht hebben op een reparatievergoeding of vervanging van het artikel. Hieronder staat wat u dan kan doen.
Garantiebewijs
Het garantiebewijs van uw artikel is vaak de desbetreffende factuur of het aankoopbewijs. Deze vind u bij de bestelling in uw account.
Een defect artikel?
Stuur Boothelden een email
E-mail: klantenservice@boothelden.nl
Reparatie
Geen onverwachte reparatiekosten
Gaat een product gedurende de garantieperiode kapot, dan heeft u recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij u het product niet normaal hebt gebruikt. Komt de reparatie bijvoorbeeld door gebruikersschade? Dan is de reparatie voor uw eigen rekening. In dat geval zullen wij kosten in rekening brengen.
We repareren uw artikel pas nadat u daarvoor toestemming hebt gegeven, zodat u geen onverwachte kosten hebt. Voordat de reparatie wordt uitgevoerd, krijgt u eerst een inschatting van de kosten. U mag dan kiezen:
- laten repareren tegen betaling
- terugsturen zonder repareren (u betaalt dan de onderzoekskosten t.w.v. minimaal € 19,95)
- reparateur aan huis. Na het onderzoek beslist u geen reparatie te willen (u betaalt dan de onderzoekskosten t.w.v. €60 euro)
- gratis recycling (niet bij alle artikelen mogelijk)
Duur van de reparatie bij Boothelden.nl
Een reparatie duurt doorgaans 30 werkdagen, maar we proberen sneller klaar te zijn.
Valt een defect niet binnen de garantie? Dan kan de reparatie wel iets langer duren. We gaan namelijk pas aan de slag nadat u ons toestemming hebt gegeven, zodat u geen onverwachte reparatiekosten hebt.

