De SE40 is een compacte elektrische tunnelschroef met 40 kg stuwkracht, klein genoeg voor boten 8 tot 10,5 meter. Met hoogwaardige Q-propeller en gemakkelijk toegankelijke anodes is deze boegschroef een krachtige en gemakkelijk te onderhouden aanvulling op elke boot.
De Sleipner Side-Power SE40 kan zowel als boegschroef en/of hekschroef gebruikt worden. De SE40 wordt ofwel in een tunnel gemonteerd door de boeg van de boot met behulp van een boegschroeftunnel of in een achtersteventunnel bij de achtersteven van de boot met behulp van een hekschroeftunnel (zie foto 2 – Tunnels zijn apart verkrijgbaar).
Waarrom Sleipner Side Power?
Sleipner Side Power boegschroeven staan garant voor prestatie, betrouwbaarheid, eenvoudige installatie en ongeëvenaarde veiligheidsopties. Met een Side Power boegschroef is het manoeuvreren in kleine ruimtes geen enkel probleem meer. In een mum van tijd heeft u uw schip aangemeerd. Voor deze boegschroef is zowel een tip toets als ook een joystick(in diverse uitvoeringen) beschikbaar.
Levering: exclusief zekeringhouder, zekering, bedieningskabel, bedieningspaneel en tunnel
Een Side Power boegschroef kenmerkt zich door
- Compacte afmetingen
- “Plug and Go” elektrische bedrading
- Makkelijk toegankelijke accu aansluitingen
- Eenvoudig te monteren bedieningspaneel
- Snelle en veilige schroef montage met behulp van borgmoer
- Professionele en solide polyester hekschroef kits
- Eenvoudig te verwisselen zinkanodes
Een Side Power staat garant voor prestatie, betrouwbaarheid, eenvoudige installatie en ongeëvenaarde veiligheidsopties.
- Oververhitting beveiliging van de elektromotor
- Mechanische beveiliging van de aandrijving
- Zelfsluitende “hoge druk” contacten
- Extra slijtage- en oververhitting beveiliging van interne bedrading
- Niet- geleidende en zelf-dovende relais kappen
- Bedieningspanelen met kinderveilige Aan/Uit
- Onmiddellijk Aan en automatische uitschakeling getimed vanaf laatste gebruik.
De genoemde stuwkrachten zijn vermeld bij nominale spanning (12/24V). Sleipner Side Power probeert u zo eerlijk mogelijk te informeren over de stuwkracht die u van de verschillende typen elektrische boegschroeven mag verwachten. Door de stuwkracht bij 10,5 / 21Volt als uitgangspunt te nemen. Het vermogen van de geïnstalleerde boegschroef zal dus nooit tegenvallen. Immers: iedere batterij zal bij een dergelijke grote stroomafname geen 12 / 24 volt meer afgeven, maar 10,5 resp. 21Volt.
De type aanduidingen van de boegschroeven staan dus ook voor de gegarandeerd geleverde stuwkracht. Tevens zijn alle Side Power boegschroeven voorzien van de revolutionaire Intelligent Power Control (IPC) functie die automatisch beveiligt tegen de risico’s die verbonden zijn aan het gebruik van een elektrische gelijkstroom boegschroeven. De nieuwe microprocessor besturing (IPC) is standaard op alle elektrische boegschroeven, en beschermt uw schip en bemanning tegen de meest voorkomende boegschroef storingen.
De IPC functie vermindert tevens de slijtage van de relais en in het geval de relais mogelijk een vast slag storing zouden hebben, schakelt de boegschroef door de IPC functie automatisch uit. Side-Power heeft deze unieke functie gepatenteerd en is de enige fabrikant wereldwijd welke deze veiligheidsfunctie plaatst op al haar boegschroeven.
Eigenschappen
Model: | SE40S 12V |
Stuwkracht bij 10.5V/21V (kg/lbs) | 40kg / 88lbs |
Stuwkracht bij 12V/24V (kg/lbs) | 48kg / 105lbs |
Power | Elektrisch |
Ideale schepen | Motorboten, Zeilboten |
Grootte schip | 8 tot 10,5 meter |
Tunneldiameter (mm) | 125 |
Boegschroef | Ja |
Hekschroef | Ja |
Uitklapbaar | Nee |
Externe boegschroef | Nee |
Gewicht (kg/lbs) | 10kg / 22lbs |
Algemene eigenschappen Sleipner Side Power boegschroeven
Flexibele installatie
Sleipner Side Power boegschroeven zijn ontworpen om installatie onder elke hoek op de tunnel en rotatie van de de motor op de beugel mogelijk te maken.
Aansluiting
Sleipner Side Power analoge signaalkabels met plug-and-go connectoren zijn kleur gecodeerd om een correcte installatie te garanderen.
Bescherming tegen oververhitting
Detecteer wanneer interne componenten te heet worden. Wanneer een onveilige temperatuur wordt gedetecteerd, schakelt de schakelaar het apparaat automatisch uit om oververhitting te voorkomen.
Galvanische aansluiting
Het tandwielhuis en de aandrijfpoten zijn volledig galvanisch geïsoleerd/gescheiden van de elektromotor en motorsteun. Dit zorgt ervoor dat, zelfs als er per ongeluk kortsluiting of een stroomlek om andere redenen is, de ondergedompelde delen niet worden beïnvloed, zoals bij direct elektrisch contact.
Dit wordt bereikt door composietbussen rond de bouten en onder de ringen en een bus in de motorsteun die het aandrijfhuis elektrisch isoleert van de motorsteun.
Alleen beschikbaar op elektrische gelijkstroommodellen met flexibele koppelingen, waarbij de flexibele koppeling zorgt voor een galvanische scheiding van de motor en de as van de tandwielkast.
Verzegelde aandrijving smering
Afgedichte tandwielpoot met duurzame “mechanische” afdichting waarbij hooggepolijste keramische en koolstofoppervlakken de enige bewegende afdichtingsoppervlakken vormen, waardoor bescherming wordt geboden tegen het binnendringen van schadelijk water in de tandwielpoot. Voorgevuld met speciale tandwielolie voor levenslange smering.
“Mechanische” afdichtingen met oppervlakken van keramiek en koolstof voor ultieme beveiliging tegen binnendringend water
Enkele schroef
Een goed ontworpen systeem met enkele propeller is de meest energiezuinige boegschroef. Het compacte ontwerp past gemakkelijk in smalle bogen, waardoor het de perfecte match is voor onze kleinere modellen. Met meer dan 60.000 enkelvoudige schroefpropellers in gebruik, heeft het Sleipner enkelvoudige seriesysteem zijn betrouwbaarheid bewezen.
Intelligente vermogenscontrole
De unieke boegschroefcontroller van Sleipner die de boegschroef op intelligente wijze beschermt tegen mogelijke inherente problemen in alle toepassingen met hoge stroomsterkte en tegen gebruikersfouten. Het bevat verschillende belangrijke veiligheidskenmerken die noodzakelijk zijn in een product met zo’n hoog vermogen, aangedreven door DC-elektriciteit, als een boegschroef.
- Biedt vertraging tussen rijrichtingen
- Bewaakt solenoïde functies om de kans op solenoïde lock-in te verkleinen
- Stopt de boegschroef in het geval van een vergrendelde solenoïde, zonder extra gebruikersactie en zelfs zonder een hoofdschakelaar te bedienen.
Q-PROP™
De speciale propellers met 5 bladen zijn ontworpen om het geluidsniveau te verminderen en tegelijkertijd een uitzonderlijke efficiëntie te behouden. Sommige boegschroefmodellen zien zelfs een toename van de stuwkracht met 5%. Zie de individuele informatie over uw favoriete boegschroefmodel voor meer details.
- Ruisonderdrukking tot 75% gemeten in gecontroleerde omgevingen
- De verwachte en geteste normale geluidsreductie in gemiddelde installaties: 20-40%
- Upgrade kits zijn beschikbaar voor de meeste Side-Power boegschroeven met speciale adaptersProductafbeeldingen toevoegen
Lees meer in de user manual van de fabrikant Sleipner
Welke Sleipner side power boegschroef is geschikt voor uw boot: